Sunday, September 20, 2015

Wywar z siemienia lnianego

Cześć:)

Dzisiaj trochę o urodzie. Zdrowy wygląd to jednym z ważniejszych czynników wpływających na nasze samopoczucie. W dzisiejszych czasach, ciężko jest znaleźć wytchnienie, wszystko pędzi do przodu, jednak istotne dla naszego zdrowia jest pozwolenie sobie na chwilę odetchnienia i skupienia się tylko na sobie. Dbanie o siebie sprzyja zdrowiu, a zdrowie jest najważniejsze!

Wiele moich znajomych pyta się mnie dlaczego moje włosy są lśniące, a przede wszystkim miękkie. W tym poście opiszę Wam jak dbam o włosy i jaki jest mój sekret.

Moje dbanie o włosy:

  • Włosy myję w ciepłej lub letniej wodą - nigdy w gorącej!
  • Po umyciu zawsze używam maski do włosów. Kiedyś po każdym umyciu stosowałam odżywki do włosów, a maskę tylko raz w tygodniu, jednak kiedy zauważyłam, że maska daje lepsze efekty całkowicie zrezygnowałam z odżywek do włosów i od tego czasu używam tylko maski 
  • Używam olejku arganowego na końcówki.
  • Szczotka, którą używam to Tangle Teezer.
  • A oto mój sekret - na przemian używam wywaru ze złocistego siemienia lnianego i oleju kokosowego, tak często jak tylko mogę!

Dziś chciałabym Wam pokazać jak zrobić wywar ze złocistego siemienia lnianego, którego używam już od paru lat. Zakochałam się w tym sposobie dbania o włosy, efekt który był widoczny już po pierwszym użyciu, sprawił, że jest to mój ulubiony sposób na dbanie o włosy!

Są dwa rodzaje siemienia lnianego: brązowy i złocisty. Do zrobienia wywaru, używam tylko i wyłącznie złocistego. Brązowy nie przynosi żadnych efektów.


Jakie są zalety korzystania z siemienia lniane na włosy?

  • Zapobiega łamaniu się włosów
  • Zmniejsza występowanie łupieżu
  • Wzmacnia włosy
  • Stymuluje wzrost włosów
  • Zapewnia połysk i miękkość
  • Nawilża
Przekonane?:) Zadbajmy o nasze włosy!

Jak zrobić wywar ze złocistego siemienia lnianego:

Potrzebujemy:

2 łyżeczki złocistych nasion
2 szklanki wody
rondel/garnek
sitko


1. Należy wlać do rondla 2 szklanki wody oraz wsypać 2 łyżeczki siemienia. Gotować na wysokim ogniu, od czasu do czasu mieszając.


2. Kiedy woda zacznie się gotować, należy już ciągle mieszać, żeby siemię nie przykleiło się do rondla. Jak konsystencja zacznie gęstnieć, należy zmniejszyć ogień, pamiętając o ciągłym mieszaniu

3. Kiedy konsystencja wyglądem będzie przypominać kisiel wywar będzie gotowy. Po wyłączeniu kuchenki należy jak najszybciej przecedzić kisiel, ponieważ bardzo szybko gęstnieje. 
Rady:
Najlepiej przecedzić kisiel tak, aby jak najwięcej nasion zostało w rondlu, w przeciwnym razie nasiona zatkają sitko i kisiel nie będzie mógł przelecieć.
Rondel i sitko najlepiej umyć zaraz po odcedzeniu, ponieważ po zastygnięciu umycie ich jest trudniejsze.

4. Po ostygnięciu kisiel jest gotowy! Należy położyć go na umyte, najlepiej jeszcze mokre włosy i pozostawić na 40min
Tak, kisiel z siemienia lnianego należy nałożyć po umyciu włosów i spłukaniu maski:) Kisiel nie przetłuszcza włosów oraz jest bezwonny. Po upływie czasy wystarczy spłukać kisiel letnią woda i gotowe!
Już po pierwszym użyciu włosy zrobią się bardziej miękkie i gładkie, a regularne stosowanie zapewni im najwyższą ochronę!



xoxo,
S.

No comments:

Post a Comment